2310984000

Έξυπνες διαιτητικές συνήθειες για την κύηση στην διάρκεια των Χριστουγέννων

Κατά την περίοδο των Χριστουγέννων εμφανίζονται κοντά μας και γύρω μας πλειάδα εορταστικών εδεσμάτων και ροφημάτων.

Ο καθένας μας όπως και η κάθε οικογένεια ακολουθεί κάποιες παραδοσιακές διατροφικές συνήθειες και οι οποίες είναι συνήθως πλούσιες σε θερμίδες, ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά. Συνεπώς, εύκολα περισσεύουν θερμίδες πέραν των διατροφικών αναγκών μας, κάτι που οδηγεί εύκολα σε αύξηση του βάρους σώματος. Πέραν τούτου η ποιότητα των διατροφικών μας συνηθειών αλλοιώνεται από αντίστοιχες επιλογές.

Κατά την περίοδο της κύησης η διατροφή έχει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο και μπορεί να επηρεάσει το προφίλ της κύησης. Άρα, οι υγιεινές διατροφικές συνήθειες μιας εγκυμονούσας υποστηρίζουν καλύτερα τις ανάγκες της κύησης σε θερμίδες, θρεπτικά συστατικά, αλλά και στην εξέλιξη της φυσιολογικής αύξησης του βάρους.

Μερικές έξυπνες λύσεις για τις διατροφικές επιλογές κατά την περίοδο των Χριστουγέννων είναι οι εξής.

  1. Επιλέξτε το ψάρι πιο συχνά από ότι το κρέας. Είναι πιο πλούσιο σε ω-λιπαρά οξέα, ενώ περιέχει λιγότερο κορεσμένο λίπος
  2. Προσέξτε τη συχνότητα κατανάλωσης των τυροκομικών εδεσμάτων που σερβίρονται συνήθως στις γιορτές, καθώς περιέχουν αρκετές θερμίδες και κορεσμένο λίπος. Θυμηθείτε να αποφύγετε τα μαλακά τυριά (Camembert, ροκ φορ, brie κλπ)
  3. Προτιμήστε μικρές μερίδες ποικιλίας ανάλατων ξηρών καρπών όπως καρύδια, αμύγδαλα, φουντούκια, κάσιους και αποφύγετε τους αλατισμένους και τους επεξεργασμένους
  4. Αλλάξτε τις επιλογές με αλκοόλη σε άνευ αλκοόλης προτιμώντας κρασί ή μπύρα χωρίς αλκοόλ και moctail κατά προτίμηση χωρίς ζάχαρη
  5. Αποφύγετε αλλαντικά και επεξεργασμένα κρέατα, κυρίως όταν δεν ξέρετε πόση ώρα έχουν παραμείνει εκτός ψυγείου
  6. Προσέξτε τις ποσότητες που καταναλώνετε καθώς θα σας επιβαρύνει με θερμίδες, ενώ θα σας δυσκολέψει και στον ύπνο
  7. Επιλέξτε να μαγειρέψετε πιο υγιεινά, όπως στο φούρνο, στον ατμό, στη σχάρα και στο τηγάνι χωρίς λάδι
  8. Σκεφτείτε και αναζητήστε τις πιο άπαχες εκδοχές των συνταγών για φαγητά και γλυκά και χρησιμοποιείστε αγνά υλικά για αυτά, αποφεύγοντας το πολύ λίπος, ιδίως το κορεσμένο και την ζάχαρη
  9. Αντικαταστήστε τη ζάχαρη με μέλι ή πετμέζι όπου μπορείτε
  10. Διατηρήστε τα γεύματα της ημέρας ώστε να μη νιώσετε μεγάλη πείνα όταν βρεθείτε κοντά σε γιορτινά εδέσματα
  11. Μην καταναλώσετε δεύτερο κυρίως γεύμα στην ημέρα εάν βρεθήκατε σε γιορτινό τραπέζι και το παρακάνατε
  12. Για τις φορές που επιλέγετε μπορείτε να αντικαταστήσετε ένα μικρογεύμα με ένα γιορτινό έδεσμα (πχ δεκατιανό με ένα μελομακάρονο ή κουραμπιέ) μερικές φορές στην περίοδο των εορτών και προτιμήστε γλυκά που έγιναν με υγιεινές συνταγές απλή σοκολάτα υγείας

Έτσι μπορείτε να απολαύσετε το κλίμα των εορτών χωρίς να επιβαρύνετε τη διατροφή σας, κάτι πολύ σημαντικό στον κύκλο ζωής και πολύ περισσότερο στη διάρκεια της κύησης.

Σας ευχόμαστε καλές γιορτές με υγεία

*Dr Βαμβάκης Αναστάσιος

Κλινικός-Αθλητικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, RD, MSc, PhD

Διδάκτωρ Ιατρικής ΑΠΘ

Συνεργάτης Μαιευτικής – Χειρουργικής Κλινική Γένεσις